Cum să îți găsești un nou job în 90 de zile (Partea II)

cum sa iti gasesti un job



Am început o serie de două articole „Cum să-ți găsești un job în 90 de zile”, pentru a pune la dispoziția ta niște informații cheie pe care le-am descoperit în cei 17 ani de experiență profesională, atât în zona de coaching în carieră, cât și având o firmă de consultanță în Resurse Umane. În toată această perioadă am văzut ce îi face pe candidați să se califice și să fie selectați pentru un anumit job și am creat un sistem prin care să îi ajut pe candidați să își găsească job-ul pe care și-l doresc.

 

Pasul 3

După ce ți-ai clarificat ce vrei să obții și care sunt criteriile pentru job-ul care consideri că e potrivit pentru tine în următoarea ta etapă profesională, nu face confuzia de a crede că ai la dispoziție doar job-urile existente pe piața profesională. Una dintre cele mai des întâlnite erori cu clienții din coaching în carieră este că ei pleacă de la premisa că au la dispoziție doar paleta de job-uri care există în momentul respectiv pe piața muncii.

 

E o eroare din mai multe motive:

În primul rând, ceea ce vezi tu este o poză a unei lumi care continuă să se transforme.

Ce însemnă asta?

Înseamnă că tu ești în căutare, poate timp de 2-3 săptămâni, poate timp de 2 luni. Însă, companiile au existat cu mult înainte ca tu să-ți cauți un job și vor exista mult timp după. Ceea ce înseamnă că realitatea se transformă și că, în funcție de nevoia pe care companiile o au la un moment dat, vor apărea job-uri foarte diferite, printre care și cele care te interesează pe tine.

 

O bună bucată dintre job-urile pe care o companie le are la dispoziție nu sunt publicate sau sunt publicate pentru o perioadă foarte scurtă de timp. Ceea ce vezi tu atunci când cauți pe site-urile cu job-uri disponibile este o poză înghețată în timp. Însă, companiile au nevoi dincolo de ceea ce vezi publicat. Și acest lucru aș vrea să te încurajeze să crezi că există o piață pentru orice competență sau experiență ai disponibilă.

 

Motivul al doilea pentru care este o eroare este faptul că angajatorii își construiesc nevoia și în funcție de candidații care există pe piață. Sigur că, tu ca angajat, pleci de la premisa că trebuie să existe niște nevoi ale companiei sau niște papuci pe care să-i umpli (un rol în companie). Angajatorii gândesc, însă, și invers: am găsit o persoană foarte bine pregătită cu niște competențe care să-mi servească afacerea pentru a atinge niște obiective. Așadar, ține cont de faptul că există mult mai multe joburi și oportunități profesionale disponibile pentru tine decât ceea ce găsești la căutarea pe 3-4 site-uri de job-uri disponibile într-o anumită perioadă de timp și acționează în consecință.

 

Cum să acționezi?

 

Pasul 4

Unul dintre cele mai importante elemente pe care le-am introdus în lucrul cu clienții din programul „Noul tău job în 90 de zile” și care, de fapt, a dat cele mai bune rezultate pentru ca acești clienți să își găsească un job potrivit, nu este să aplice cu un CV foarte bine făcut pe site-urile de joburi, deși îți recomand să ai un profil foarte bine construit. Ci, ce a dat rezultate a fost să se prezinte ca niște candidați valoroși către companiile în care vor să lucreze.

 

Așadar ai la dispoziție mai multe surse prin care să îți faci prezența cunoscută pe piață:

– Una dintre ele e să aplici la job-urile disponibile.

– Cealaltă este să cauți companiile care corespund criteriilor tale când vine vorba de: cultura organizațională, tipul de muncă, ce știi tu din punct de vedere al nivelului salarial pentru job-ul pe care îl cauți, ce disponibilitate au, referitor la competențele pe care le ai și să te pui la dispoziția lor trimițându-le email-uri.


Există aici 2 tipuri de email-uri pe care să le scrii:

 

Pe de o parte, dacă sunt companii care au job-uri disponibile care nu sunt la nivelul tău de pregătire, dar ar putea să fie de interes pentru tine, ai putea să scrii un email care să spună lucrul acesta, că înțelegi că job-urile pe care le au momentan disponibile nu se apropie de tiparul tău profesional, însă ai dori să te țină în baza lor de date pentru viitoare oportunități.

 

Un alt tip de email este cel în care te prezinți ca un candidat interesat de compania respectivă. Indiferent care este compania, vrei să lucrezi în acea companie cu siguranță și pentru elemente care țin de cultura lor organizațională sau de reputație sau de industrie. Poate vrei experiență într-o anumită industrie. Prin urmare, te prezinți cu un profil actualizat. Le spui motivul pentru care ești în căutarea unei schimbări profesionale și că te pui la dispoziția lor pentru o discuție de 15-20 de minute pur și simplu pentru a-ți înțelege mai bine experiența și pentru a te păstra în baza lor de date.

 

Foarte, foarte multe rezultate pozitive am avut cu această abordare care nu este deloc nouă și nici inovatoare, ci este pur și simplu diferită. Poziționarea ta este: eu sunt un candidat valoros, un profesionist valoros și vreau să mă cunoască și să mă ia în considerare acele companii pe care le aleg eu.

 

Pasul 5

(dar nu cel mai puțin important)

 

Să îți pregătești prezența la interviu de pe picior de egalitate.

Ce vreau sa spun cu acest lucru?

 

Să zicem că ai trecut prin toate etapele: ți-a fost selectat CV-ul, ai trecut de interviul telefonic și acum te pregătești de un interviu față în față. Indiferent că este un interviu câștigat, adică se încheie cu o ofertă, sau se încheie cu un răspuns negativ, modalitatea în care tu te pregătești pentru acel interviu este un câștig și o valoare pe care nimeni nu ți le poate lua.

 

În România există în continuare pentru mult mai mulți oameni decât ar trebui, poziționarea că un interviu este un interogatoriu. Nu mă refer aici doar la candidați, ci și la angajatori deopotrivă. Iar tu poți să schimbi această dinamică. Un interviu este o conversație între doi posibili parteneri. Fiecare vrea să afle ceva despre celălalt, pentru a înțelege dacă acest parteneriat poate funcționa. Desigur, ca orice parteneriat, el este gestionat de un contract de colaborare și de niște criterii clare. Dar, în sine, el este un parteneriat. Tu îți asumi că ai niște competențe și resurse pe care le pui la dispoziția companiei, reprezentată prin persoana care te intervievează, pentru a ajunge împreună la un rezultat.

 

Pentru a te pregăti pentru un interviu este nevoie să ai în minte elementele de la pașii 1 și 2 (link articol partea 1): ce te face pe tine un candidat valoros și care sunt motivele pentru care tu stai în acel moment în fața intervievatorului.

 

Ai mai multe posibilități de a te pregăti pentru interviu:

– fie poți să urmărești tutoriale online,

– fie poți să stai de vorbă cu un coach în carieră.

 

Chiar și noi la „Reinventează-te” avem un serviciu exact pentru acest punct, în care să ai o oglindă prin care să poți adapta, poate, anumite abordări, sau să știi cum să te pregătești cu un răspuns pentru niște întrebări generale care ți se adresează în interviu.

 

Aceștia sunt cei 5 pași pe care eu îi recomand oricui dorește să își găsească un nou job. Dar nu doar un simplu job nou, ci un job care să corespundă așteptărilor financiare, dorințelor referitoare la cultura organizațională și care să cadreze o viață profesională împlinită pentru cel care caută acest lucru.

 

Dacă ești interesat să afli mai multe resurse sau să lucrăm împreună pentru a-ți găsi job-ul dorit, poți să accesezi platforma reinventeazate.ro și să alegi de-acolo ce e potrivit pentru tine.

Distribuie articolul

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin